Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

C. M. 1 Δ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Αγαπημένα μου παιδάκια,
για λίγο καιρό δεν θα βλεπόμαστε αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα επικοινωνούμε. Κάθε Δευτέρα θα αναρτώ για εσάς κάποιες επαναληπτικές ασκησούλες και μικρούς κανόνες ή βιντεάκια, ώστε να κρατάμε επαφή με τη γλώσσα για την οποία έχουμε τόσο πολύ δουλέψει όλον αυτό τον καιρό. Σήμερα αναρτώ ημέρα Πέμπτη επειδή καλό είναι να ξεκινπαμε σιγά-σιγά και επειδή μου έχετε λείψει!!
Την τελευταία φορά που βρεθήκαμε  μιλήσαμε λίγο για τα παθητικά ρήματα. Θα ήθελα να τα δούμε ακόμα μία φορά. Όταν ένα ρήμα έχει ανάμεσα σε αυτό και το υποκείμενο του τις προσωπικές αντωνυμίες me/te/ se/ στον ενικό και nous/ vous/ se στον πληθυντικό σημαίνει ότι η ενλέργεια γυρνάει στο υποκείμενο. Ας δούμε κάποια παραδείγματα:
Je lave = πλένω. Άρα κάτι πλένω p.ex. Je lave le bébé = πλένω το μωρό. Η ενέργεια πάει στο μωρό
Δείτε την διαφορά:
Je me lave = πλένομαι. Η ενέργεια γυρίζει σε εμένα

Je réveille ma maman = ξυπνώ την μαμά μου. Η ενέργεια πηγαίνει στη μαμά που την ξυπνώ (βρε τι τραβάει  μαμά!!)
Je me réveille = ξυπνώ εγώ. Η ενέργεια γυρνάει σε εμένα.
Θα ήθελα λοιπόν να κλίνετε για εμένα τα ρηματάκια:

J'habille = ντύνω και je m'habille = ντύνομαι και Je réveille = ξυπνώ κάποιον,  Je me réveille = ξυπνώ εγώ.
Ακολουθεί τραγουδάκι με τα me te se

https://youtu.be/aIWCrXFmYnc

Τα λέμε πάλι τη Δευτέρα. Θα αναρτήσω τα ρήματα σχηματισμένα ώστε να τα δείτε και να διορθώσετε τυχόν λαθάκια.
Μου λείπετε!!!
Πάντα στη διάθεση σας στο mail μου vivianforti@gmail.com





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου